Centrale Cliëntenraad
Humanitas DMH vindt de mening van cliënten belangrijk. Daarom is er een Centrale Cliëntenraad (CCR). De CCR bestaat uit cliënten en verwanten van verschillende locaties in het hele land. Zij weten wat er leeft onder cliënten van Humanitas DMH. De CCR overlegt geregeld met de bestuurder en geeft gevraagd en ongevraagd advies. Onderwerpen die aan de orde komen zijn bijvoorbeeld voeding, brandveiligheid, de begroting en het cliëntendossier.
CCR-congres
De CCR organiseert elk jaar een congres voor de leden van de lokale raden. Afgelopen jaar was het thema ‘Lekker in je vel’. Het leverde een leuke, actieve dag op met boeiende gesprekken over wat maakt dat jij je gelukkig voelt.
Meer over het werk van de CCR is na te lezen in het jaarverslag 2020.
Jaarverslag CCRLokale cliëntenraad
Humanitas DMH heeft 45 lokale cliëntenraden of bewonersoverleggen. In een lokale cliëntenraad zitten cliënten van de eigen locatie. De cliënten praten over zaken binnen hun locatie en geven advies over veranderingen of verbeteringen. Bijvoorbeeld over de inrichting van de locatie, sollicitaties van nieuwe medewerkers en de huisregels.
In alle cliëntenraden zitten cliënten. Er zijn ook raden waar ouders en verwanten van cliënten meedoen. Soms vergaderen zij apart, soms samen. Van de lokale raden zit een aantal cliënten ook in de Centrale Cliëntenraad.
Onafhankelijke ondersteuning
Zowel de CCR als de lokale raden krijgen ondersteuning van een onafhankelijk cliëntondersteuner van het LSR. De contactgegevens van verschillende onafhankelijke cliëntondersteuners vindt u hier.